maandag 2 februari 2015

Van snoepzak naar "kaart-in-zak"

Voor mijn lieve nichtje die laatst alweer 6 jaar is geworden heb ik dit lieve kaartje-in-zak gemaakt.
De basis is een witte snoepzak
Deze heb ik beplakt met cardstock en dessinpapier.
Het makkelijkst gaat dit door je papier in een hoek op de zak te leggen en met potloodstreepjes aangeven waar je moet snijden. (Scheelt een hoop meetwerk;-)
 Op de voorkant is links de "harten-rand" Lin&Lene 1201/0006 geplakt tussen het zakje en de cardstock.
Aan de rechterkant een vlinder Joy! Crafts 6003/0023
 Een grote 6, getekend met de mal van Marianne Design CA3110 uit dessinpapier
is gemat op jute en geplakt op een cirkel van dessinpapier en kraft.
De hartjes op de 6 blijven over na het stansen van de "harten-rand"
Met een plakpareltje in de hoekjes lijken ze te stralen!
In het zakje is een driehoekige kaart / tag geschoven. 
Dit is dezelfde maat als het cardstock op de voorkant. 
Op de tag een schattig hondje en in het midden bovenaan een stuk kant dubbel geplakt.
Hier omheen een stukje jute. De kraftlabel zit om het touw heen geknoopt met satijnlint.
Op de label 2 gestanste cirkels en daarop een kraftetiket
Ook de naam van de jarige mag op zo'n feestelijk kaartje natuurlijk niet ontbreken.
De vlaggetjes zijn gemaakt met Joy! Crafts 6003/0028
De tekst is gestanst met een alfabet van Quickcutz, mijn allereerste stansjes ooit met een tang!
Blij dat er nu stansmachines zijn zeg!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bekijken en een reactie te geven!
Bedankt!
Groetjes Margreet