woensdag 18 februari 2015

Haken met Tweed

Vandaag wil ik jullie wat haakwerkjes laten zien van de afgelopen weken.
Dit is allemaal gehaakt met Tweed garen van Zeeman. Dit is in verschillende kleuren te koop.
Ik heb de kleuren naturel, beige en blauw-grijs gebruikt
Het heeft een prachtige uitstraling en het haakt lekker makkelijk en snel.

Deze booties heb ik gehaakt voor mijn neefje Liam.
Het patroon komt uit het boekje "Leuke babybooties haken" van Vita Apala.
Hier staan veel leuke patroontjes in van booties, slofjes, schoentjes en sandaaltjes.
Deze booties heb ik een klein beetje aangepast, omdat het tweed garen veel dikker is dan het aangegeven garen.
Liam zal hier vast geen koude voetjes in krijgen ;-)

 Voor m'n moeder heb ik de col gehaakt.
Ook erg makkelijk om te maken en een mooi resultaat!
95 lossen opzetten met naald 10 en 14 rijen stokjes haken in de achterste lus.
Afgewerkt met een rij vasten. 
De knopen kunnen gewoon door de gaten in het haakwerk gestoken worden.

En dan de bekende AH-shop tas.
Dit was wel iets bewerkelijker als de slofjes en de col, maar ook erg leuk om te maken.
3 gehaakte bloemen aan de voor- en zijkant met 3 gedraaide "linten"
Ook de hengsels heb ik omgehaakt door eerst een rij lossen op te zetten zolang als het hengsel en vervolgens een rij vasten - een rij stokjes - een rij vasten - een rij stokjes te haken.
Dit vouw je om het hengsel heen en haak je beide zijden met halve vasten aan elkaar.
De binnenkant van de tas heb ik gevoerd met een woonstofje van de Kwantum.
Door de bovenkant is een tunnel gestikt met elastisch koord om de tas te sluiten.

Een fijne tas om mijn haakprojectjes in te stoppen met de bijbehorende garens. 
Vind hem goed gelukt, dus hij staat lekker naast mijn "haakstoel".








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bekijken en een reactie te geven!
Bedankt!
Groetjes Margreet