maandag 21 januari 2019

Harmonica-album "Best Moments"


Een harmonica-mini-album

Bij het zoeken naar inspiratie voor deze post, kwam ik tussen al mijn Kimya spulletjes een pakketje tegen van een Golden Oldie van Tiets. Aangezien ik deze nog niet eerder gemaakt had, besloot ik hier iets mee te doen.
Voor een bijzonder iemand, die het momenteel moeilijk heeft, wilde ik graag iets maken ter bemoediging. Het is dus een persoonlijk album geworden met positieve boodschappen en ruimte om zelf foto's, quotes, gedachtes, gedichtjes of wat dan ook te schrijven of in te bewaren.

Een project van mij is nou eenmaal niet af als er geen bloementoef op zit. 
Hier heb ik nog een mooie metalen vlinder tussen bevestigd.
Om het niet al te zoet te maken, is er op de kaft een breed stuk jute geplakt.


De basis heb ik gebruikt voor dit album.
Je hebt nodig; loonzakjes voor de pagina's en chipboard voor de kaft.
Het papier en bijpassende notecards en tickets zijn van de serie Lavender van Prima Marketing 


Het album is van beide kanten bewerkt en dus leuk om open neer te zetten.
Het album sluit aan beide kanten met een tweedlintje. Het is bordeaux, maar het kleurt prachtig bij de print van dit papier.


Op de pocket is een stukje van een hartjesslinger geplakt met de naam van letterstickers
De kaartjes zijn gemat op paars cardstock. Achter het loonzakje rechts zie je een strookje roze kant.
De quote is van een boekje van de A***. Aan het kleine paperclipje hangt een kwastje
In de pockets van de loonzakjes zijn labels geschoven. Deze heb ik gestanst met mallen van Sizzix.
Op deze labels is met wit cardstock een fotomat geplakt en erop of omheen zijn met de clearstamp van Studio Light (STAMPSR130)  randjes gestempeld.

Ook hier weer een strook kant achter het kaartje. Ook piept er nog een klein labeltje tussenuit. Rechts een losgeknipte bloem, gekleurd met inktspray. In het hart een roze plaksteentje

Ook hier zie je het roze kantje. Van een label heb ik een booklet gemaakt. Aan het label een creme kantje die met een stukje roze katoenkoord is vastgezet.

Links een bundeltje kleine envelopjes, rechts een pergamijnzakje met wat schudmateriaal.
Heel toepasselijk bij de tekst vond ik het leuke bedel van balletschoentjes. Dit soort bedeltjes zijn volop te koop bij Creatotaal.

Het voorste envelopje is een kraftenvelopje, gescrapt en voorzien van een labeltje en weer een losgeknipte bloem met plaksteentje. De andere kleine envelopjes met print heeft oom Ali bezorgd.
Het bundeltje wordt bij elkaar gehouden door een kleine doily met een geponste cirkel designpapier voor de stevigheid. Aan het koord is een cameo op een hanger geplakt bevestigd.
Het papier heeft prachtige printjes. Meer dan een stukje kant, wat banners, een labeltje en een uitgeknipte vlinder was dan ook niet nodig

Ook hier weer een booklet van een label en een pergamijnzakje met schudmateriaal.

Achter het label een strook prachtig Lizy lint, op het label een stukje lint met zilveren ruitje.

In de rechterpocket een bundeltje kaartjes, samengebonden met een kantje met daaraan een labeltje.

Op de achterkant een doily met een etiketje

Zo zie je dat je oudere projecten weer prima in een nieuw jasje kunt steken!
Ik hoop jullie hiermee weer genoeg inspiratie gegeven te hebben.

Liefs,










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bekijken en een reactie te geven!
Bedankt!
Groetjes Margreet