woensdag 22 augustus 2018

Droomdeken 2.0


Het afgelopen jaar heb ik een aantal maanden veel thuis gezeten door een burnout.. Weinig energie om wat te doen. Gelukkig kon ik wel wat haken ter ontspanning en om m'n hoofd leeg te maken.
Hierdoor heb ik minder blogposten geschreven, maar deze deken is zo mooi geworden, dat ik dat graag met jullie wil delen. 
Inmiddels ligt hij al een paar maanden klaar om gebruikt te worden als het weer kouder wordt. 
Eigenlijk had ik het garen gekocht voor de Droomdeken 1.0, maar inmiddels was het patroon van de 2.0 uit en vond ik deze mooier.
Het garen kocht ik bij de Aldi in het voorjaar van 2017; Ibiza, een mix van katoen en acryl. 
Een lekker garen om te haken en door de acryl ook niet zo erg zwaar. 

Het patroon van deze deken is te vinden op het blog van Wolplein;
https://www.wolplein.nl/blog/droomdeken-2-cal-2018-haakpatronen/
Het Ibiza garen is dunner dan het garen wat in het originele patroon gebruikt is.
Ik zette 210 steken op, haakte met naald 4, 4,5 en 5 en haakte elke baan een herhaling van 4 toeren extra.
Erg blij met het eindresultaat!

Het leuke leren label "Keep me Warm" zit vast met een drukknoop. 
Makkelijk te verwijderen bij het wassen. 

De close-ups van de steken zijn op verschillende momenten gemaakt, hierdoor is kleurverschil te zien. De échte kleur is gewoon off-white. Lekker neutraal, maar ook erg mooi!







In plaats van de vlechtsteek haakte ik reliëfstokjes in een diagonaal patroon.
Ik vond de gaten die in het aangegeven patroon ontstonden niet mooi.
Herhaaldelijk uitgehaald, maar uiteindelijk vond ik dit een beter en mooier alternatief.

Baan 9 is een extra baan om wat meer lengte te krijgen. Hiervoor heb ik de haakbijbel erbij gepakt en heb een aantal steken uitgeprobeerd. Uiteindelijk kwam ik bij deze verspringende honingraatsteek.
Ik wilde graag een bobbeltje om een soort eenheid te krijgen in de patronen. Uiteindelijk is het de achterkant van de verspringende honingraatsteek geworden. Deze heeft meer reliëf dan de voorkant en ik maakte 1 omslag meer dan in het patroon staat.

Er zitten een hoop haakuurtjes in, maar het resultaat vind ik prachtig!

Liefs Margreet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bekijken en een reactie te geven!
Bedankt!
Groetjes Margreet