woensdag 19 maart 2014

Marianne Design clubdag op 7 maart in Veenendaal

Sorry dat het een beetje rustig is van deze kant. Niet dat ik stilzit hoor! Maar het lukt niet altijd om dan ook nog tijd te vinden om mijn blog regelmatig te voorzien van nieuwe foto's.

Op 7 maart ben ik naar de clubdag geweest van de Marianne Design club in Veenendaal.
De opdracht voor iedereen was om een vlaggetje te maken op A5 formaat met materialen van Marianne Design. Deze vlaggetjes worden op een lijn gehangen en meegenomen naar beurzen en dergelijke.
Helaas niet in de prijzen gevallen, maar was leuk om te doen en leuk om te zien wat iedereen er van gemaakt had.
Dit is mijn vlaggetje geworden; 
De basis is een dubbel valggetje uit anjerwit cardstock, bijpassend lichtblauw cardstock en dessinpapier Old Fashioned Nursery.
Tussen de 2 vlaggetjes heb ik kant geplakt.
Het vintageplaatje is van knipvel VK9527, Eiffeltoren CR1220, vlinder CR1205, rozen LR0295, postcard van CR1223 en bestempeld met EC0120. De halfronde border boven het plaatje is LR0269.
Verder nog wat veertjes, paper- en satijnen roosjes en knoopjes.

Op de clubdag hebben we 's morgens een naaidoosje gemaakt.
Gemaakt uit 2 vellen kraft en dessinpapier PK 9103.
De 2 bovenste doosjes scharnieren zo dat ook het onderste doosje open kan.
Op het hengsel een kantje geplakt en vastgenaaid met een knoop.
Aan de binnenkant van het deksel van het onderste doosje een rits (CR 1260) vastgenaaid met zwart garen.
Bovenkant van het doosje met een schaar LR 0194, gestempeld klosje en spoel van EC 0131 en knoopjes.

's Middags hebben we een schuifkaart gemaakt 
met de nieuwe koets LR 0302 en het dessinpapier PK 9102.
Bij het voorbeeld hoorde een knipvel met Snoesjes. Aangezien dit niet echt "mijn ding" is, heb ik de kaart thuis mijn eigen draai gegeven met, hoe kan het anders, een vintageplaatje.....van een verliefd stelletje.
De koets kan heen en weer schuiven zodat de tekst er achter verschijnt.
Oeps, ik zie nu dat er een plakparel ontbreekt op het wiel.
Op de koets en de boom zijn dubbele bloemetjes geplakt, gestanst uit roze en wit cardstock.
We zijn deze dag behoorlijk verwend!! 
Het was voor mij lekker dichtbij, da's altijd fijn!
En we kwamen allemaal met een tas vol leuks thuis! 
Zeker voor herhaling vatbaar, en alle dames van de club, nogmaals hartelijk bedankt voor hoe jullie alles georganiseerd hadden!!











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bekijken en een reactie te geven!
Bedankt!
Groetjes Margreet