maandag 7 maart 2016

Sunday Shawl

Laatst heb ik 2 prachtige sjaals gemaakt naar een kooppatroon van Ravelry. Deze vind je hier.
Het is de Sunday Shawl. Een heerlijk patroon om te haken en in de rand kun je leuk spelen en varieren met kleurtjes. Het is fijn dat het patroon ook gewoon in het Nederlands verkrijgbaar is. Dat haakt wel zo makkelijk.

De shawls heb ik gehaakt met Colourcrafter van Scheepjes in kleurtjes die mijn dochter heeft uitgekozen bij haar nieuwe jas.
 De eerste shawl is gehaakt met naald 4 volgens het originele patroon.
Uiteindelijk viel deze toch wat te klein uit om lekker in weg te kunnen kruipen.
 De rand met verschillende kleurtjes.
 Een metalen labeltje "Handmade" kan niet ontbreken.
De basis is gehaakt met de lichtgrijze Colourcrafter, maar op de foto lijkt het de donkere te zijn. De donkere  is alleen in de rand verwerkt.


Voor de 2e shawl heb ik ook de lichtgrijze weer gebruikt voor de basis.
Deze is gehaakt op naald 5.
We hebben hier ook een extra bol aan toegevoegd; de Velvet van Scheepjes. Deze gemêleerde bol kleurt prachtig bij de ander kleuren en geeft een leuk effect.
  De sierrand is uitgebreid met wat eigen toeren om de shawl in z'n geheel wat groter te maken.
 Deze is uiteindelijk lekker royaal geworden en valt heerlijk soepel.
 En kijk toch eens hoe leuk hij kleurt bij de jas!
Dochterlief erg tevreden met het resultaat en ik ook;)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bekijken en een reactie te geven!
Bedankt!
Groetjes Margreet