woensdag 22 juli 2015

Gehaakte fietsmandhoes

Sinds ik vorige jaar een nieuwe fiets heb gekregen, was ik al van plan om er een persoonlijk tintje aan te geven. Het leek me leuk én handig om een hoes te haken die paste over de fietsmand zodat ook de boodschappen er niet uit stuiteren tijdens het fietsen.



In het tijdschrift "Inhaken op de winter" stond een beschrijving van een dekje. Niet al te ingewikkeld, dat moest lukken. Uiteindelijk zijn we heel wat maanden verder, maar de hoes is af!
Het basispatroon is van Inhaken en wat toevoeging van mezelf.
Voor het dekje heb ik 2 kleuren katoen gebruikt van Catania, donkerblauw en zandkleur. Deze kleuren komen terug in mijn fiets.
Hier is het patroon goed zichtbaar van het filethaken. 
En Margreet zou Margreet niet zijn als er ook bloemetjes op moesten komen. Dat zijn vergeet-mij-nietjes geworden met een bruin in plaats van geel hartje.
Deze zijn gehaakt met Sunkissed Breeze van Scheepjes, het hartje van Catania katoen. 
Dat was nog een heel klusje!
Een lange slinger van lossen gehaakt met blaadjes van het zandkleurige katoen. 
Even passen op welke manier ik de bloemenslinger het leukste vind.
Zo past het dekje precies over fietsmand. 
Aan de zijkanten zijn boogjes van lossen aan elkaar gehaakt zodat het een soort netje lijkt.
Onderaan is een koordelastiek geregen die vastgezet is met een koordstopper. Zo kan het elastiek makkelijk strakker gezet worden.





1 opmerking:

  1. Wauw! Knap gemaakt Margreet en nog handig ook ;D
    Lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bekijken en een reactie te geven!
Bedankt!
Groetjes Margreet