woensdag 29 april 2015

Kraftalbum 40 jaar getrouwd

De ouders van een vriendin waren onlangs 40 jaar getrouwd.
Voor deze bijzondere gelegenheid wilden de kinderen graag een album kado geven met herinneringen. Omdat dit voor mijn vriendin veel werk was, mocht ik in opdracht de voor- en achterkant van het album scrappen.
Fantastisch om te doen!
De kleuren lila en limegroen hebben bij deze gelegenheid een bijzondere betekenis
en komen dus terug in de papierlijn.
De jurk van de bruid 40 jaar geleden was ook lila.

De papierlijn is van K&Company; Flora & Fauna.
Ook de bijpassende vellum Die Cuts zijn hierbij gebruikt.
De basis is een kraftalbum van Hema met een spiraal. Deze hebben we eruit gehaald omdat het album voorzien zou worden van andere pagina's.
 De gaten van de spiraal zijn afgeplakt en er zijn 4 gaten overgebleven. Het was de bedoeling het album bij elkaar te houden met grote ringen, maar hiervoor werd het album uiteindelijk te dik.
Ik heb geen foto's van het complete album, maar uiteindelijk is het album met touw vastgeregen.
De voorkant van het album met natuurlijk de trouwfoto, trouwdatum en de initialen van bruidegom en bruid.
Om de voorkant van het album is een paarse organza strook verwerkt.
De datum is gestempeld met COL1380 van Marianne Design en lila inkt. Met een iets donkerdere kleur watercolor pencil zijn de letters en cijfers ge-accentueert.
Onderaan de voorkant verschillende stroken (dessin)papier en een strook linnen.
De rand is geponst met de Cherish pons van Martha Stewart. De gaatjes zijn doorgestikt met borduurgaren en aan de onderste punten is een parel mee gestikt.
De binnenzijde van de voorkant met de datum van het 40-jarig jublieum en een recente foto.
Dezelfde sketch van de voorkant gebruikt.
De binnenzijde van de achterkant met een pocket waar een tag in geschoven is.
Erg leuk vond ik de foto waar het bruidspaar achterom kijkt. 
Eigenlijk ook heel toepasselijk aan het slot van het album.
Zo ziet de tag eruit. Achterop is nog ruimte om te schrijven.
De achterkant van het album.
Dit prachtige papier heeft eigenlijk niets meer nodig.
Ook hier een strook organza vastgezet in het midden met een bestempeld label.
 Ik heb geprobeerd de buiten- en binnenkanten van het album in dezelfde sfeer te maken.
Gerrie, bedankt! Ik vond het geweldig leuk om te doen!
Hoop dat je ouders er heel veel plezier aan beleven om het album regelmatig door te lezen!













1 opmerking:

Ik vind het erg leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bekijken en een reactie te geven!
Bedankt!
Groetjes Margreet