woensdag 22 juni 2016

Minialbum Mix & Match

Voor deze post laat ik jullie een minialbum zien, gemaakt voor een hobbymaatje.
En ze was er blij mee! ;)
Het boekje is gemaakt van een bruine papieren zak, een Mix & Match boekje en een
vel cardstock van 30,5 x 30,5 cm. Deze is zo gerild, gesneden en gevouwen dat er pagina's ontstaan en ruimte voor 2 labels bovenin en op elke pagina een pocket voor kaartjes en labels.


Het Mix & Match boekje kun je gebruiken om 6 mooie complete kaarten te maken, maar ik houd ervan mijn eigen invulling er aan te geven.
Namaken van een voorbeeld vind ik zelf niet zo origineel.
Al is dat natuurlijk fijn als je even geen inspiratie hebt ;)
Alles in het boekje is mooi op elkaar afgestemd, dus prima met elkaar te combineren.
En ook erg leuk dus om een boekje of minialbum mee te maken.
Omdat het boekje net niet voldoende basispapier bevat om het hele boekje mee te bekleden, heb ik uit mijn voorraad Studio Light papier een vel gevonden van een oudere serie die wat kleur betreft mooi matcht. Zo lijkt het toch één geheel.
 Natuurlijk moet het albumpje gepersonaliseerd worden. Daarvoor is de alfabet Die van Craft Emotions erg geschikt! Voordat je gaat stansen een strook breed dubbelzijdig tape op de achterkant van je cardstock plakken en je plakt de letters na het stansen zo op de juiste plek.
Op de hoekjes van de voorste flap zijn metalen hoekjes geplaatst.
 In alle pockets die ontstaan zijn aan de onderkant van elke pagina zijn labels of kaartjes gestopt.
 Ook heb ik stukjes masking tape gebruikt om de pockets net even wat extra's te geven zonder dat het album te dik wordt. Op de rechterpagina zie een stukje tape waar precies een tag op staat. Prachtig masking tape is dat! Erop is een stukje van een bindertje geplakt. Doe dit wel met sterk dubbelzijdig tape, omdat niet alles op het maskingtape blijft plakken.
Ook het masking tape groen/roze bloem past perfect bij het papier en de kaartjes. 
 Alle labels en kaartjes die in de pockets geschoven zijn.
 In de rechterbovenhoek is een roze minidoilie geplakt, de randjes zijn omgevouwen over de pagina erachter. Zo ontstaat daar ook een leuk subtiel hoekje.
Links een kraftetiketje van een blanco hart, rechts een stukje steigerhoutlint. 
Tussen 2 pagina's is er ruimte voor 2 grotere labels. Deze zijn ook beplakt met stukjes designpapier en stansvormen uit het Mix & Match boekje 
 Ook dit 3D plaatje zit in het boekje. De randjes van de onderdelen heb ik een beetje bol gemaakt, zodat deze mooi over de laag eronder heen valt.
Achter het plaatje een lasergesneden vorm.
Onderaan zie je weer een stukje maskingtape als etiket.
Het minialbum sluit met een gesp, een stukje steigerhout lint en een eyelet door het lint. Aan de achterkant van het lint op de plaats van de eyelet heb ik geponst rondje uit cardstock geplakt, zodat het lint niet gaat trekken als je de eyelet vastknijpt.

Ik hoop dat ik jullie hiermee weer op nieuwe ideetjes heb gebracht!
Liefs,



Bruine papieren zakken 13,5 x 7,5 x 25,5 cm 50 stuksStudio Light Mix&Match my love, nr 02 Masking tape 15 mm x 10 meter bloem rose/groen masking tape labels zwart/grijs 20 mm x 10 meter Hoekjes 16 x 16 x 4 mm, 4 stuks, brons Splitpennen met gespen 6 stuks in pakje Roze met wit randje, vlinder/bloem, 15 mm x 1 meter Kraft etiket handmade typemachine tekst 71 x 12 mm 18 stuks Bruine papieren labels 60 x 120 mm 100 stuks 
klein                                            groot
Kraft labels 3 x 5 cm met schulp, 5 stuks Kraft labels 4 x 7 cm met schulp, 5 stuks JUTE touw twine, 100 yards ( 90 meter) Poppy lace 10 mm, per meter - wit Mini Doilies lichtrose 7.4 cm dia, 5 stuks Handmade original 18 stuks 2,5 x 3 cm Bindertjes met tekst especially for you 25 stuks - Bruin Etiket hart klein 2.9 cm 20 stuks - kraft Kraft etiketten 3,5 cm 20 stuks - Zomaar, een cadeautje van mij Lint blauw 22 mm, steigerhout, per meter CE DIE, kleine letters 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bekijken en een reactie te geven!
Bedankt!
Groetjes Margreet